Un paissatge

Objectius: Edat: 4 anys
  • Desenvolupar la moricitat fina.
  • Fer servir la tècnica d’experimentar.
  • Potenciar la creativitat.
  • Fomentar el reciclatge.
  • Ampliar el vocabulari.
  • Adquirir hàbits de neteja, higiene i ordre.

Descripció de l'activitat:

Fer un mussol i un eriçó de paper de magdalena i parlar-ne.

Per fer el mussol doblegarem la paperina de la magdalena pels dos costat cap en dins i després de la part d’alt la doblegarem cap a baix per fer el cap. A continuació, només s’han de posar els gomets per fer la decoració dels ulls, les potes i el bec. Per fer l’eriçó es doblega per la meitat el paper de magdalena i es van retallant la part de dalt i es retallarà un troç petit, després només s’hauran d’enganxar els gomets per fer-li l’ull i la boca.


L’educador/a repartirà una làmina de paper DIN A4 de dibuix en blanc i posarà les pintures temperes dels colors de la tardor (groc, taronja, marró i vermell) al mig de la taula.

A continuació l’educador/a explica l’activitat:

Hauran de fer una composició d’un paisatge amb els dit on com a mínim hi ha d’haver un arbre. El paisatge ha de tenir tots els color que s’han esmentat anteriorment. Després enganxarem al paper el mussol i l’eriçó.

ENGANXAT: consisteix en unir una cosa amb una altra mitjançant una substància adhesiva que impedeix que se separin.

EXPERIMENTACIÓ: consisteix en deixar que els infants facin i descobreixin per ells/es mateixos les propietats dels materials, en aquest cas amb la pintura.

CONSIGNES:
  • Protegir-nos i protegir la taula.
  • Recollir i guardar els papers sobrants als calaixos del reciclatge.
  • No tacar als altres companys/es de classe.
  • Rentar-se les mans un cop acabada l'activitat.

Finalment, un cop acabada l’activitat, cada infant ha de recollir la seva taula i endreçar el material que ha utilitzat (amb l’ajuda de l’educacor/a, si escau). I es rentaran les mans.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Activitat de coneixement físic

Què pot passar? Objectius: EDAT: 2-3 anys Experimentar amb ...