Objectius: Edat: 4 anys
- Fer servir la tècnica d’experimentar.
- Potenciar la creativitat.
- Fomentar el reciclatge.
- Ampliar el vocabulari.
- Adquirir hàbits de neteja, higiene i ordre.
Descripció de l'activitat:
Fer un mussol i un eriçó de paper de magdalena i parlar-ne.
Per fer el mussol doblegarem la paperina de la magdalena pels dos costat cap en dins i després de la part d’alt la doblegarem cap a baix per fer el cap. A continuació, només s’han de posar els gomets per fer la decoració dels ulls, les potes i el bec. Per fer l’eriçó es doblega per la meitat el paper de magdalena i es van retallant la part de dalt i es retallarà un troç petit, després només s’hauran d’enganxar els gomets per fer-li l’ull i la boca.
Per fer el mussol doblegarem la paperina de la magdalena pels dos costat cap en dins i després de la part d’alt la doblegarem cap a baix per fer el cap. A continuació, només s’han de posar els gomets per fer la decoració dels ulls, les potes i el bec. Per fer l’eriçó es doblega per la meitat el paper de magdalena i es van retallant la part de dalt i es retallarà un troç petit, després només s’hauran d’enganxar els gomets per fer-li l’ull i la boca.
L’educador/a repartirà una làmina de paper DIN A4 de dibuix en blanc i posarà les pintures temperes dels colors de la tardor (groc, taronja, marró i vermell) al mig de la taula.
A continuació l’educador/a explica l’activitat:
Hauran de fer una composició d’un paisatge amb els dit on com a mínim hi ha d’haver un arbre. El paisatge ha de tenir tots els color que s’han esmentat anteriorment. Després enganxarem al paper el mussol i l’eriçó.
ENGANXAT: consisteix en unir una cosa amb una altra mitjançant una substància adhesiva que impedeix que se separin.
EXPERIMENTACIÓ: consisteix en deixar que els infants facin i descobreixin per ells/es mateixos les propietats dels materials, en aquest cas amb la pintura.
CONSIGNES:
- Protegir-nos i protegir la taula.
- Recollir i guardar els papers sobrants als calaixos del reciclatge.
- No tacar als altres companys/es de classe.
- Rentar-se les mans un cop acabada l'activitat.
Finalment, un cop acabada l’activitat, cada infant ha de recollir la seva taula i endreçar el material que ha utilitzat (amb l’ajuda de l’educacor/a, si escau). I es rentaran les mans.
No hay comentarios:
Publicar un comentario